PVB infosessie georganiseerd door het VAPH

Afgelopen woensdag heb ik een vorming gevolgd dat georganiseerd werd door het VAPH zelf. In elke provincie in Vlaanderen kon men deze vorming volgen, maar ik koos voor de vorming die in Leuven werd gegeven omdat die later gepland stond. Het was immers niet mogelijk om zo snel aangepast vervoer aan te vragen.
De infosessie viel goed mee. Er hing meer een huiselijk sfeer. Het voelde niet streng of dominant aan. 
Alles werd klaar en duidelijk uitgelegd. Iedereen die deelnam, kreeg een infomapje met foldertjes. De dia's die gebruikt werden, werden ook in het mapje toegevoegd. Men kon eveneens alles volgen via een vergrootte scherm. Ik voelde me net weer even een student die college volgde. *een nostalgisch momentje*
De infosessie verschilde niet veel van de infosessie dat door Onafhankelijk Leven georganiseerd werd toen in juni. Het enige verschil was dat er meer kleine details eraan werden toegevoegd.
Er was ook een vragenronde na de infosessie zelf en men had de kans om de eigen dossier te bespreken indien men dit wenste, maar helaas ben ik hier niet lang gebleven. De reden was omdat de vragen vleugjes ontevredenheden, frustraties en onzekerheden omvatten.
Ik concentreer me liever echter op de opgelegde theorieën en eventuele valkuilen die het zou kunnen omvatten. 
Aan de andere kant is hun reden misschien wel gegrond, maar ik doe er liever afstand van zodat dit me op vlak van emoties en rationaliteit niet beïnvloedt. 
Ieder heeft zijn eigen unieke rugzakje dat men op zijn eigen manier moet aanpakken, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...