n° 69: Een actieve rolstoel bezitten

Het heeft een eindje geduurd, maar ik ben eindelijk in het bezit van een actieve rolstoel sinds 23 juli 2016. De voetsteunen moesten wel aangepast worden. "Ja, korte beentjes he?" Ook moesten de kniesteunen bijkomen omdat mijn knieën steeds open vielen.
De zitkussen zelf is een luchtkussen. Omdat het een zelfopblaasbare is, heeft men geen pomp nodig. Hierdoor is de kans nihil dat ik de pomp ga kwijtspelen. Anderrzijds geeft de kussen mij voldoende stabiliteit om goed recht te zitten.
Spijt heb ik niet dat ik voor de opleg koos. Deze rolstoel geeft je vrijheid, zelfstandigheid die een een gratis manuele rolstoel niet kan geven. Er gaat ook een andere wereld voor mij open die anders is dan in een elektrische rolstoel te zitten.
  1. De actieve rolstoel is licht van gewicht waardoor alles een stukje toegankelijker omdat het eenvoudiger is om de rolstoel op te heffen en te kantelen. Hierdoor gaat er een andere wereld voor me open. Er zijn meer mogelijkheden waardoor de drempel om uitstappen te doen, om te gaan reizen lager is.
  2. Omdat de actieve rolstoel geen elektronica stukken heeft (de meeste toch), zal het resistenter zijn tegen regen en slijtage.
  3. Het dient eveneens voor mij als een revalidatie hulpmiddel. Het is voor mij een manier om de spierachteruitgang tegen te gaan.
Het is dus het overwegen waard om een actieve rolstoel te kopen om als reserve rolstoel dienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...