n° 65: Een pre-paid kaart laten aanmaken

Tegenwoordig is het doodnormaal om een bankkaart in het bezit te hebben. Men kan ze gebruiken voor online aankopen, betalingen bij het boodschappen doen enz. Allemaal heel simpel en makkelijk.
Maar men vergeet vaak dat een bankkaart gelinkt is aan de bankrekeningen. Als de code gekraakt is, dan heeft men toegang tot alle bankrekeningen.
Ik wou het risico niet nemen omdat dit toch om grote verantwoordelijkheden gaan. Persoonlijk ben ik niet in staat om grote bedragen terug te betalen aan het VAPH moest het ergste voorkomen.
Verder zocht ik ook naar een alternatief dat mijn portefeuille niet zwaarder zou maken. Die muntjes kunnen heel wat wegen en de bankautomaten zijn niet rolstoelvriendelijk genoeg om zelf geld af te halen.
Daarom was ik op zoek naar iets anders. Iets dat niet gelinkt was met bankrekeningen. Het moest een vorm hebben van een portefeuille waar ikzelf kon beslissen hoeveel er op de kaart zou staan. Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij deze twee opties terecht:
Eerlijk gezegd heb ik alleen gekeken naar de abonnementskosten en de uitvoeringskosten in België. De uitvoeringskosten binnen Europa waren gratis bij de twee kaarten, maar er was een jaarlijks bijdrage van 12 euro bij die van Bpost.
Voor online aankopen, maak ik nog steeds liever het gebruik van Paypal. Bij Paypal moet men alleen de wisselkoers betalen bij de aankopen buiten de EU-zone. Aanvaard die bepaalde site geen Paypal, dan koop ik liever niets van die site. Als dat geen goed rekenwerk is!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...