n° 7 en 83: check!

7. Plantentuin Meise bezoeken
Er is al weer een week voorbij gegaan en ook deze week mogen er een aantal cijfertjes doorkruist worden. Deze week ben ik namelijk de Plantentuin in Meise gaan bezoeken. Het was een groot domein en had bijna iets van een bos.
Volgens Toerisme Vlaanderen zou het domein helemaal toegankelijk zijn voor personen in een rolstoel. Ik kan niet zeggen dat het niet waar is, maar helemaal juist is het ook niet. Ik heb nu niet het hele domein afgereden, maar de helft van de wandeling zag men alleen maar kasseien als weg.
Er waren ook kleine zijwegjes voor fietsen bedoeld? Daarop rijden ging vlotter, maar als het regent, hangen de wielen vol modder.
De andere helft van de wandeling waren de wegen gezet met klinkers. Hallelulja!  Die leidde naar de glazen huizen met subtropische plantjes. Foto's getrokken in die glazen huisjes kan je hier, hier, hier en hier vinden.
De PAB-assistent/begeleider kan op vertoon van een begeleiderskaart, gratis toegang krijgen tot het domein. De persoon met een beperking betaald men een iets lagere prijs. Voor meer details over de prijzen verwijs ik u naar de site zelf van de Plantentuin

83. Een kasteel bezoeken
Ook zijn er niveauverschillen. Aan het kasteel bijvoorbeeld is er een niveauverschil van 10 cm en dat is een beetje overal zo. De zaadjes/souvenierswinkel wel voorzien van een hellend vlak en kan men vlot binnen geraken.
Bij deze zijn er dus twee doelen verwezelijkt! Jeej! Ik ga er zeker nog eens heen want ik heb nog niet alles gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...