n° 10, 49, 46, 50 en 59: check!

Vorgie week zondag had ik het over doelen die anderen voor mij hebben gerealiseerd. Vandaag heb ik het over doelen die ik tot heden heb gerealiseerd. 
Vandaag geef ik je een kleine selectie omdat sommige gerealiseerde doelen toch een woordje uitleg nodig hadden. Er zat immers een groter verhaal achter die woordjes. Verder nog veel leesplezier!

10. Een dagje Shopping Centrum Wijnegem doen 
Het was meer dan negen jaar geleden dat ik deze winkelcentrum had bezocht. Omwille van de verbouwingen heb ik m'n aankopen proberen vier jaar te beperken tot 0. Dit betekende vier jaar geen nieuwe spullen kopen (behalve op enkele kleren van de rommelmarkt na). Het deed dus enorm deugd om eens erop uit te trekken en die sociale sfeer weer op te snuiven.
 

49. BB-cream kopen
De laatste tijd reageert mijn huid enorm heftig op de warmte, de koude, de zon, te vette crêmes, fond de teints, zonnencrêmes... Het was moeilijk om het wat onder controle de houden.Mijn dermatoloog heeft na veel uitzoeken de juiste formule kunnen vinden voor me. Een lichte crême voor het dagdagelijkse gebruik. (Hydreane Légère van La Roche-Posay), maar ik wilde ook iets dat af en toe gebruikt kon worden bij sociale aangelegenheden. Vandaar deze BB-cream.

46. OPI-nagellak kopen
Deze Alpine Snow van OPI stond al enorm lang op mijn verlanglijstje, maar ik heb het nooit durven kopen omdat het zo wit uitzag. Maar ach, waarom niet? Een mens moet eens zot doen niet waar?

50. Kleren die ik niet nodig heb, weggeven
Sinds het dragen van het nieuw korset, is het verdragen van synthetische stoffen onmogelijk omdat deze stof niet lucht doorlatend is. Het resultaat is dat ik vanaf 20 °C begin te zweten. Daarom heb ik alle topjes, t-shirt, truitjes uit mijn kasten gehaald en aan iemand geschonken die het misschien wel kon gebruiken.

59 Kruiden kweken
Iedereen die me een beetje kent, weet dat ik van de natuur hou. Nu alles hier zijn draai heeft gevonden, wilde ik terug wat groen door wat kruiden binnenhuis te kweken.
Rechts van de foto is citroengras. Deze mensen kennen dit ondertussen wel. De rechts zal integendeel wat minder bekend in de oren klinken. Het is een Vietnamese kruid dat Rau ram heet. Het gebruik hiervan lijkt op het gebruik van basilicum in de Westerse keuken. Dus in slatjes, soepen enz...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...