Het online platform van het VAPH

Sinds kort vraagt het VAPH aan alle budgethouders om online de PAB-boekhoudingen in te geven. Hiervoor moest men wel over een elektronische identiteitskaart lezer beschikken. Gelukkig mocht dit betaald worden met het PAB-budget.
Afgelopen weken heb ik het online platform zitten verkennen en ik moet toegeven dat het wel goed in elkaar is gestoken.
Het platform is een soort centrale dat jouw dossier bijhoudt. Alles wat te maken heeft met het VAPH kan met het hier terugvinden: hulpmiddelen, PAB-budget en zorginstellingen. Gedaan dus met telefoneren en wachten op nieuws. Het meeste kan men online terugvinden en als er iets is, kan men nog steeds mailen.
Vandaag heb ik net ontdekt dat mijn manuele-rolstoelaanvraag bij hun is terecht gekomen. Die werd eind november opgestuurd naar het RIZIV, maar omdat ik al over een elektronische rolstoel beschik, werd het afgekeurd en doorgestuurd naar het VAPH omdat men via het VAPH recht heeft op bepaald berag voor een manuele rolstoel. Hopelijk laten ze snel iets weten!

Benodigdheden:
- De elektronische identiteitskaart en de pincode van de kaart
- Een identiteitskaartlezer

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...