Een Ikea'tje doen

Het is altijd leuk wanneer men een Ikea'tje gaat doen. Het is een plek waar men niet alleen inspiratie kan opdoen, maar eveneens de materialen naar hartelust uitproberen kan. Afgelopen dinsdag was dus een Ikea'tje dag voor mij.
Er waren een aantal ideetjes die ik zeker wil verwerken in mijn eigen keuken als de cijfertjes van de offerte meevallen.
Dat zwarte werkblad bijvoorbeeld heeft dus mijn hartje gestolen. Eens zien wat mijn aannemer erover vertellen kan.
Het tafeltje vind ik super. De hoogte ervan is instelbaar door aan het hendeltje te draaien. Maar helaas is mijn keuken te klein om een extra tafel bij te plaatsen.

De keuken op maat van Ikea
Hieronder staat dé aangepaste keuken van Ikea. Deze realisatie is het resultaat van een samenwerking tussen Ikea (Zaventem) en de MS-kliniek van Melsbroek.
Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van dit ontwerp. Er werden een paar principes toegepast, maar er werd niet genoeg aandacht besteed aan details. 
Mijn vrees is dat velen zullen denken dat dit dé standaard keuken is voor personen in een rolstoel. Weet dat elk persoon anders is. De functiebeperking ook. Daarom moet men eerder kijken naar de individu en de situatie zelf.
Zeg nu zelf. Het is toch beter om met het geld die men van het VAPH krijgt, iets te kopen dat kwalitatief beter is en op maat is...?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...