Eindbespreking: Progeo Joker Evolution

Het even stil geweest op de blog omdat ik een longonsteking opgelopen had. Het was precies een straffere dan normaal. Maar nu is alles weer goed genezen en verloopt alles weer zijn normale gang. 
Deze Joker Evolution werd twee weken geleden opnieuw geleverd omdat de vorige keer de frame niet aangepast werd. Daardoor kon ik niet goed zitten en de actieve rolstoel niet deftig uittesten.
Het was enorm fijn om deze actieve rolstoel voor de 2 volle weken uit te testen. Alle voorbereidende oefeningen konden ook eens voor het eerst in de praktijk toegepast worden.
Wat me enorm aantrekt in dit rolstoel is het eenvoudig manipuleren ervan. Men heeft geen goedgetrainde armspieren nodig om zich van punt A naar punt B te verplaatsen, wat de zelfredzaamheid alleen maar kan vergroten.
Anderzijds geeft het me ook zekerheid, een gevoel dat er een alternatief is wanneer de M300 het begeeft.
Wat ook mooi meegenomen is, is dat ik hem mee kan nemen op reis. Hoewel er de mogelijkheid bestaat om de elektrische rolstoel mee aan boord te nemen, is de garantie er niet dat hij heelhuids gaat thuis belanden. Dus neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Hoewel ik reeds het type rolstoel gekozen heb, heb ik echter de aanvraag nog niet ingediend. Deze actieve rolstoel kost enorm veel geld en het is een groot hap uit mijn verbouwingsbudget. Ik ga wachten tot het einde van dit jaar om te zien welke de werkelijke kosten zijn en of er budget genoeg over is voor de aankoop van deze Joker Evolution. Voor gedetailleerde opmerkingen over de Progeo Joker Evolution moet je hier, hier en hier zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...