Opstelling actieve rolstoel

Een tijdje geleden werden er twee actieve rolstoelen geleverd om uit te testen. Helaas duurde de demo maar kort. Het bedrijfje had ze terug nodig voor de REVA-beurs in Gent.
Afgelopen dinsdag kwamen rolwagens terug en ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder een actieve rolstoel met een lichtere gewicht verkies.
Mijn rolstoelverstrekker is een geweldige persoon. Het is iemand met expertise en ik heb echt het gevoel dat het een goed aangepaste rolstoel gaat worden.
Samen zijn we dus over de volgende opstelling van de rolstoel overeengekomen:

Een vaste kader
Een vaste kader heeft weinig schroeven nodig dan een plooibare frame. Deze zorgt ervoor dat de rolstoel lichter weegt. Een lichtere gewicht betekent dat er minder energie verloren geraakt tijdens het rijden.

De achterwielen
  • De achterwielen van actieve rolstoel zullen voorzien zijn van lichtgewicht hoepels. Ik twijfel wel of er een rubbere coating op moet voor een betere grip. We zien wel.
  • De achterwielen gaan naar voren ingesteld worden zodat er minder druk op de voorwielen is en lichter rijdt. Maar het nadeel is dat de rolstoel kantelgevoelig wordt.
  • De achterwielen zullen ook wat in camberhoek ingesteld worden. Dit vergemakelijkt het rijden waardoor er minder energieverlies onstaat.

Staartje
Om te voorkomen dat de rolstoel achterover kiept, gaat de rolstoel voorzien worden van een anti-kiepwieltje. Ik noem het een staartje. J

Kleine details
  1. De spatborden gaan een klein beetje aangepast worden.
  2. Er komen sportremmen.
  3. Ook niet te vergeten, verzetbare armleuningen.
  4. Voor de assistenten worden er ergonomische duwhandvatten geplaatst.
  5. De voetsteun wordt groter qua oppervlakte en korter qua lengte.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...