Oh help, de belastingsbrief!

Vorige week maandag kreeg ik een bruine omslag in de brievenbus. Oh neen, de belastingbrief! Wat doet dat hier?? 
Gelukkig is de belastingsdienst niet ver gelegen en ging ik vandaag euhm...met volle enthousiasme en goesting er heen. Het is mijn eerste keer dat ik dit in mijn eentje regel. Doorheen de jaren kreeg ik steeds een informatieve brief dat alles is geregeld en dat ik niets moet doen.
Van overheidsdiensten krijg ik enorm veel zenuwen omdat de naam op zich al iets autoritairs heeft. Oh wee als er iets verkeerd loopt!
Al een paar dagen had ik al enkele doemscenario's voor ogen: vieze, luidruchtige dossierbeheerders die er een zootje van ging maken door te brullen ofzo...
Met een klein hartje heb ik deze ochtend plaats genomen in de wachtzaal die tot mijn verbazing vol was! Mijn hart sloeg 100 slagen per minuut. Gelukkig was het Kipling-aapje van soepel materiaal gemaakt of ik had bijna z'n armpje afgerukt van de stress.
Omdat het zo een lange wachtrij was, heeft dat eigenlijk me doen kalmeren. Toen het aan mijn beurt was, keek die persoon even raar. Maar die blik was als snel weggeveegd met mijn puppy-eyes-look. *gniffel-gniffel*
Mijn belastingsdossier werd in een minuut ingevuld. De situatie is onveranderd gebleven en mijn inkomen is niet belastbaar. De algemeen attest en identiteitskaart waren zelfs niet nodig! Wow dat ging snel! Al dat gepieker was voor niets nodig ha!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...