De laatste details

Volgende week woensdag starten de verbouwingen. Om problemen en misverstanden te verkomen wilde ik toch enkele zaken aan de aannemer duidelijk maken.
Wanneer het product afgewerkt is, zal het moeilijker gaan om iets te herwerken waardoor de factuurbedrag wat hoger zal liggen ook. *Enja, H'ke is nu den baas. Mijn wil is wet! Gniffel, gniffel.*

Parkeerruimte reserveren
Om parkeerruimtes te kunnen reserveren moet men eerst over een vergunning beschikken. Die wordt verleend door de dienst stedenbouw van de stad of gemeente tegen een bedrag per dag (per meter?).
Wanneer men over een vergunning beschikt, moet men met de vergunning afhalen, de verkeersborden laten plaatsen en later laten wegnemen.
Een heel gedoe dus en daarom heb ik het gevraagd of de aannemer dit allemaal wilde regelen. En ik moet zeggen dat het een goede beslissing was.
Om te voorkomen dat ze dit zeker niet zouden vergeten, heb ik een mail gestuurd als herrinnering. Wat bleek dat ze de parkeerplaatsen nog niet hadden aangevraagd. Ondertussen werd alles inorde gebracht via e-mail. Lang leve het internet!

Hellend vlak
Wanneer men de oprit een niveau hoger gaat optrekken moet men een helend vlak voorzien. Anders is er een niveauverschil die ik niet kan overbruggen met de elektrische rolstoel.
Daarom heb ik een foto getrokken van hellende vlakken van bij ons op straat. Eentje van hoe het moet zijn en eentje van wat het helemaal niet mag zijn.
Eigenlijk is het niveauverschil op de foto onderdaan te overbruggen met mijn nieuwe rolstoel, maar aangenaam is wat anders. En omdat men toch een hellend vlak moet aanmaken, kan men best vanaf het begin het goed doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...