Orthopedische schoenen: fase 2

Fase 1 was het ingipsen van de voeten en benen. Die vond plaats op 15 november. Daarna werd er op basis van de gipsvormen plastieken schoenen gemaakt.
Vandaag was het dus tijd om die plastieken schoentjes uit te proberen. Er werden aantekeningen van de nodige aanpassingen gemaakt. De hoogte van de hak en het soort zool werden ook bepaald.
De keuze van het modelletje en kleuren konden eveneens gemaakt worden, maar uit gemak koos ik voor hetzelfde model. 
Vroeger was zwarte nubuck steeds mijn eerste keuze qua materiaal, maar dat gaf steeds een lichtere schijn bij wrijvingen. Daarom heb ik dit keer voor iets pikzwart gekozen. De naam van het materiaal ontglipt me echter.
De hoogte van de laarzen is ongeveer tot onder de knie. Deze zorgt ervoor dat de benen in de juiste posititie blijven staan. In de herfst, winter en lente zorgt het ook voor extra warmte.
Over 5 weken zullen de schoenen klaar zijn voor de eerste pasbeurt. Zit deze goed, dan worden achteraf de zolen aan de schoenen gevestigd. Pàs daarna zijn ze dan volledig van mij!J

1 opmerking:

  1. Ik vind het interessant om te zien wat voor mogelijkheden er zijn bij het laten aanmaken van orthopedische schoenen. Mijn neefje moet er na een naar ongeluk binnekort ook aan geloven.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...