Inspectie RIZIV

Héél onverwacht klopte iemand aan m'n deur. Weer een leurder die iets wilt verkopen dacht ik. Met veel tegenzin en op een rustige tempo ging ik naar buiten. Het was immers een drukke dag geweest en ik ging net aan m'n hefoefeningen beginnen.
Daar stond hij dan, een man met Latijns-Amerikaanse roots (Denk ik?). Zonder zich voor te stellen vuurde hij allerlij vragen op me af. 
  • Hoe oud is je rolstoel?
  • Waarom wil je een nieuwe?
  • Rijd je er alleen mee op straat?
  • Ik zie dat je een auto hebt?
    • Hier heb ik toch aangehaald dat het van ons papa was en dat dat los van mekaar was. Ik voegde ook toe dat ik alleen ging wonen in een aangepaste huurwoning in de buurt met assistentie.
Enerzijds vond ik het raar dat hij over alles wilde weten en dit wilde ik niet aan een "vreemde" vertellen dus vroeg ik wie hij was. Hij mompelde iets van "controle rolstoel..."
Pas op het einde merkte ik de offerte van MBO op. Het was iemand van de RIZIV/Mutualiteit! Hij vertelde dat hij de goedkeuring ging geven en dat de rolstoelverdeler die binnenkort gaat ontvangen. Eindelijk!
Nu nog de goedkeuring van Bijzondere Bijstandscommissie en we kunnen eraan beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...