Het korsetje is er!

Vandaag werd mijn nieuwe korset geleverd. Omdat het een heel ander concept is, vergt het tijd om eraan te wennen.
Op het eerste zicht voelt het vrij comfortabel aan en is het mooi afgewerkt. De drukpunten van de vorige keer zijn precies ook verdwenen.
De aanpassingsperiode die mijn kinésist voorstelde hoeft volgens mijn orthesist niet. De tijd zal het wel zeggen of het goed is of niet.
Er werden grotere velcros aan het korset bevestigd waardoor het voor meer stevigheid zorgt. Meer stevigheid betekent ook meer stabiliteit.
Ook werd er geen voering gebruikt omdat deze voor meer extra warmte zorgt. Vooral in de zomer dat dit wel baten.

Met het nieuw korset begint eveneens voor mij ook een nieuw hoofdstuk. Een stap verder naar zelfstandigheid.
Deze korset werd professioneel gemaakt zonder bemoeienissen van een amateur beterweter die voorheen mijn leven niet makkelijk maakte. U zult zien dat ik niet gedoemd ben om te falen!
Van de patatten-vorm-korset die mij jarenlang gezelschap hield, ben ik eindelijk ook vanaf. Ik kijk uit naar kledingstukken kopen die me passen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...