Demo: Roho Quatro Select

Omdat mijn bekken wat vervormd zijn, is mijn zithouding niet goed en zit ik scheef. Mijn nieuw korset zal dit voor een groot deel corrigeren. Maar men kan ook de zithouding wat manipuleren via een speciale kussen. Mijn rolstoelverdeler vond dat ik Roho Quatro Select eens moest uittesten. Dus doen we dat hé? 
Feiten:
  • Deze kussen bestaat uit kleine cellen en in die cellen wordt er lucht ingepompt. Omdat men op lucht zit, onstaat er minder druk. Schokken worden hierdoor beter opgevangen omdat de luchtcellen deze tegenhouden.
  • De kussen heeft vier compartimentjes waardoor men handmatig elk compartiment kan manipuleren om een goede zitconfort en goede een zithouding te creëren. De pijn in de rug b.v. kan ook langs deze weg weggewerkt worden.
  • De kussen is minder warm dan een een gewone kussen waardoor de huid minder geiriteerd wordt. Ideaal dus voor mensen die last hebben van ligwonden bijvoorbeeld.
  • De rugspieren zijn voortdururend actief om de juiste houding en het evenwicht te handhaven net zoals een Swiss Ball dat ook doet.
Fotobron: Wikipedia
Opmerking:
Ookal heeft deze kussen vele voordelen, men moet het zelf eens uittesten of het iets goeds is. Bij sommige mensen kunnen de klachten verergeren. Dan betekent dat de kussen niet geschikt is voor die bepaalde persoon en moet men naar een andere oplossing zoeken.
Eerst was ik er niet echt zot van maar het werkt! Het hele verslagje kan je hier vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...