Demo: Alex van You-Q

Vandaag werd de eerste elektrische testrolstoel geleverd door Olivier. Het was eentje van You-Q, genaamd 'Alex'. 
In het begin was ik een beetje sceptisch. Hoe zou een standaard teststoel nu goed rijden? Maar de rolstoel werd ter plaatse aangepast tot dat alles goed zat. Eigenlijk ben ik wel blij mee met het resultaat, ookal is het maar een testrolstoel.
Verder heb ik ook een documentje opgemaakt zodat ik de voor- én nadelen kan opschrijven. Deze is nodig om later het eens te vergelijken met de andere tesstoelen. Eens het lijstje goed is ingevuld, zal ik de link op de blog plaatsen.
Het voorschriftje werd ook meteen meegegeven aan Olivier. Dat is dan ook weer iets dat afgerond is. Hoera! *schouderklopje voor mezelf*
De komende dagen zullen testritjes uitvoeren worden. De stad doorheen crossen. Daar kijk ik naar uit! Hopelijk zullen de weergoden goedgezing zijn!

Opmerkingen:
Het is belangrijk om te zorgen dat alle zitdrukpunten weggewerkt worden bij een demostoel en het te laten weten wanneer iets niet goed zit. Men zit immers de hele dag in die positie en de doorbloeding moet goed blijven stromen. 
De rest (zoals o.a. de armleuningen, voetsteunen, zitting en rugleuning) spreken een beetje voor zich natuurlijk. 
De joystick moet ook goed zitten natuurlijk. De hele dag in een gewrongen houding de rolstoel besturen gaat zeker en vast geen aangenaam gevoel geven.
Vraag ook eens na of de stoel in duw-modus kan omgezet worden in geval van nood zodat iemand de rolstoel kan duwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...