Push Girls

Ik zag de foto op facebook ergens verschijnen en ik dacht ik ga het eens opzoeken op Wikipedia. Het is een realityreeks van 2 seizoenen (geen idee of er een 3e komt) en daar spelen 4 vrouwen in een manuale rolstoel de hoofdrol in. (Klik hier voor seizoen 1 van Push Girls)
Men ziet hoe ze obstakels overwinnen, wat er door hun hoofden spelen en hoe ze hun eigen onafhankelijke leven leiden. Iedereen in de serie was van hun geboorte ehm "normaal" geboren. Velen van hen waren door een ongeluk in een rolstoel beland.
Bron: Wikipedia
In het begin dacht ik dat het een typische Amerikaanse show was met veel glamour, drama, ruzie, geschreeuw en geween, maar het viel nog goed mee eigenlijk.
Omdat deze meisjes allemaal in een manuele zitten, dacht ik dat hun situatie niet vergelijkbaar zal zijn met dat van mij omdat ik met een mini-kever rijd. En dat is voor een deel ook waar. Maar wat door hun hoofd spelen, speelt ook door mijn hoofd. In elk van hun vind ik een stuk van mijn eigen terug.
Deze dames leiden hun leven op hun eigen manier en ik was vergeten dat ik vroeger ook zo was. Zij hebben mij geïnspireerd om dat stukje in mij weer op te gaan zoeken en te ontplooien. Deze serie was helemaal niet zo slecht zoals ik dacht!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...