Demo power chairs

Gisteren was het zover. Mobility By Olivier was langsgekomen voor een demo. Toen de persoon daar stond, helemaal alleen dacht ik eventjes van euhm...? Want ik dacht dat men rolstoelen mee ging nemen om 2 weken uit te testen. 
Maar hier wordt er eerst gekeken naar de persoon. B.v. wat die persoon doet in het dagelijks leven en wat de persoon verwacht van de elektrische rolstoel. Vervolgens werden maten genomen om een testrolstoel te bouwen. Hoe fijn is dat wel niet? 
Op 5 augustus wordt het dan geleverd. Misschien brengt de persoon dan 2 rolstoelen mee, maar dat is niet zeker. En dan mag ik het uittesten.
Ondertussen heb ik ook al een lijstje opgemaakt waaraan de elektrische rolstoel moet voldoen.
  1. Veiligheidshaken: Zonder de haken kan de rolstoel niet worden vastgemaakt en verschuift de rolstoel steeds in het aangepast vervoer.
  2. Hoogte van de stoel: Doorheen de jaren heb ik ondervonden dat wanneer men hoger zit, gehoord wordt waardoor de communicatie vlotter verloopt. Het is ook makkelijker om iets te reiken wanneer men hoger zit.
  3. Afstand: De rolstoel moet lange afstanden kunnen afleggen want het is niet aangenaam dat het onderweg uitvalt.
  4. De zitpositie: Voor mij is het onmogelijk om in een standaard elektrische rolstoel te zitten omdat ik kleiner ben dan een gemiddelde Belg. Dus moet alles aangepast worden qua armleuningen, voetsteunen, rugleuning en zitting.
  5. Handgrepen: Het is belangrijk om handgrepen laten plaatsen aan de rugleuning i.p.v. een ronde buis. Aan de handvaten kan men zakken laten hangen en in noodsituaties komen ze van pas als men hulp nodig heeft.
Dit lijstje is kort, maar het zal wel langer worden wanneer de demo-rolstoel uitgetest wordt. Ik kijk er alvast naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...