De badkamer

Een aantal weken geleden kreeg ik een brief van het VAPH met daarin de een lijst met goedgekeurde woningaanpassingen en ook een lijst met de niet-goedgekeurde aanpassingen.
Zij keurden dus de plafondtillift af en stelden voor om een inrijdouche voor in de plaats. In het begin was ik er niet voor. Maar achteraf door de voor- en nadelen af te wegen was het toch beter mee te gaan met het idee van het VAPH.
Met een mobiele tillift kan men meenemen als bagage. B.v. op reis of op consultaties gaan in het ziekenhuis enz. Een andere reden waarom ik akkoord ging met hun beslissing was omdat mijn spierziekte kan verder evolueren. Het is dus bester om toekomst gericht te denken dan om in het heden te blijven.
Na veel schetsen tekenen, hertekenen, overleggen met mensen ronden me en  ideeën opdoen heb ik een basistekening met alle hoofdelementen erin gezet. 
Mijn dossierbeheerder bij het VAPH werd gecontacteerd hiervoor en hij vertelde een nieuwe adviesrapport opgesteld moest worden. Duuuuuus moet er wéér een adviesrapport opgesteld worden via mijn MDT voor dat ene ding. Mijn MDT is telefonisch op de hoogte maar ik ga hen nog een mailtje sturen voor de zekerheid.Het VAPH stelde dus een inrijdouche voor en stelden ook een badstoek met positionering voor als alternatief. Het gekke was dat ze niet meteen de goedkeuring meegaven.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...