VAPH-inspectie

Vandaag was het dus de dag dat het VAPH op bezoek ging komen. Oorspronkelijk hadden ze dit gepland voor de namiddag, maar gisteren kreeg ik een mailtje dat ze in de voormiddag gingen afkomen. Op het laatste moment kon mijn PAB-coach even afkomen omdat mijn MDT er niet bij kon zijn. Dank je Erna!
In mijn mailtje vroeg ik of ze eerst het appartement gingen bezoeken en dan pas bij me thuis gingen komen, maar ik moest ter plaatse gaan. U vraagt, wij draaien. Gelukkig dat het niet regende vandaag.
Nadat ze het appartement hebben bekeken, wilden ze mijn dossier rustig bekijken en bespreken. Dus moest ik weer naar huis.
En? Hoe was het? Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Het was raar eigenlijk. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden... Erna vond dat het goed ging.
De woning op zich hadden ze niet meteen commentaar. De mevrouw leek wel streng maar niet in de zin van heksachtig. Ze had wat opmerkingen op de volgende zaken in de zin van is het echt wel nodig?
  • het badzitje
  • de keuken
  • de derde deur
  • aanpassingen van de stopcontacten
Over de lift maak ik me wel zorgen, want de dossierbeheerder vroeg me wat ik ging doen als de lift niet goedgekeurd gaat zijn? Wat als ze voorstellen dat de hele parking in een helend vlak moet omgezet worden... Wat als ze zeggen dat de woning niet geschikt is?
Tranen begonnen te vloeien bij dat laatste... Verweren deed ik hoor. Ze hebben mijn stem gehoord. Op het einde vertelde ze dat dit uit goede bedoelingen deed omdat ze schrik had dat ik ervan uit ging dat alles goedgekeurd ging worden en ik daardoor in financieel niet eruit zal komen. Erna vertelde ook dat ze hetzelfde heeft gehoord en het zeker niet met kwade bedoelingen was...
Dat alles niet goedgekeurd zal zijn, weet ik best wel. Wel heb ik graag alles onder controle en plan alles op voorhand. Elke actie heeft een reactie. Alles is aan elkaar gebonden. Als ik geen scenarios uit diep, dan is de kans groot dat alles niet vlot zal lopen. Ik regel alles immers zelf. Er is niemand die mij erbij helpt. Falen is dus geen optie. Ik ga niet voor dat ene woord "neen" alles opgeven. Een beetje wishful thinking kan geen kwaad!
Wat toen die dag geschied is, is geschied. Er is geen ontkomen aan. Nu ligt het in de handen van het VAHP! *Hout vastpakken!*

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...