Opgestuurd en afgerond!

Deze ochtend rond 10.00 's morgens deed ik mijn mail open en ik zag dat er een nieuw mail was binnengekomen! Daarin stond dat het adviesrapport aangepast werd op basis van de commentaren die ik vorige week donderdag heb doorgestuurd. Ze heeft het dan ook meteen opgestuurd en nu is het even afwachten op nieuws van het VAPH.
Na 9 maanden aan het adviesrapport te werken, is het eindelijk af! Nuja, 9 maanden... vorig jaar in juni heb ik op eigen initiatief naar een oplossing gezocht voor het probleem met de trappen. En van het een kwam dan het ander. Officieel kwam de MDT pas vorig jaar in oktober.
Nu moet ik gewoon wachten op de goedkeuring. Men schat dat dit 3 maanden kan duren. Via de refertelijsten worden o.a. de volgende hulpmiddelen aangevraagd:
  • Toegang tot de woning
  • Drempelbrug
  • Keuken
    • Aanpassing keuken: Onderrijdbaar werkvlak
    • Aanpassing keuken: Aanpassing keukenkasten
    • Aanpassing keuken: Onderrijdbare gootsteen
    • Aanpassing keuken: Uitschuifuaar werkvlak
  • Leefruimte
    • Meerkost van een aan de functiebeperkingen aangepaste tafel of bureau
  • Badkamer
    • Badstoel met positioneringsvoorzieningen
    • Handgrepen (4 stuks)
    • Verzorgingstafel zonder hoogteregeling
  • Til- en verplaatsingssysteem voor gebruik in meerdere ruimten
    • Tilband of tildoek
    • Herstellingskosten voor til- en verplaatsingssysteem voor gebruik in meerdere ruim
    • Onderhoudskosten voor til- en verplaatsingssysteem voor gebruik in meerdere ruimten
  • Slaapkamer
    • Anti-decubitus wisseldrukmatras
    • Herstellingskosten anti-decubitus wisseldrukmatras
  • Oprijgoten
Voor bedragen die 300 euro meer kosten dan die van de refertelijst, moet er geklopt worden bij de Bijzondere Bijstandscommissie. Voor de goedkeuring van deze aparte orgaan, zal het langer wachten worden vrees ik. 6 maanden als ik het me goed herriner. Voor de volgende hulpmiddelen worden er dus beroep gedaan:
  • de tweede en de derde geautomatiseerde deur
  • onderhoud en herstelkosten van de deuren
  • de handvrije parlofoon
  • de omgevingsbediening
  • de smartphone om de omgevingsbediening te kunnen bedienen
  • de plateaulift
  • onderhoudskosten plateaulift
  • herstellingskosten plateaulift
Wel moet ik toevoegen dat alles wat hierboven werd aangevraagd niet 100% zeker is dat het goedgekeurd zal worden. Maar dan hebben we het geprobeerd door er alles uit te halen wat er uit te halen valt.
Maar ik ben wel superblij dat er rekening werd gehouden met mijn eigen plattegrond en met de noden die ik heb. Het was het zeker waard om door te dringen met wat ik wilde van aanpassingen. Anders zou ik later er spijt van krijgen! Wanneer alles goedgekeurd is, dan kunnen de werken beginnen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...