Een klacht tegen de bank

Afgelopen maandag was ik mijn ziekenbriefjes gaan indienen bij mijn mutualiteit. Ik had gevraagd of ze mijn terugbetalingen konden overmaken naar mijn zichtrekening. Maar het was al te laat dus had ik het maar cash aangenomen. 
Enkele meters verderweg was mijn bank gelegen. Dus dacht ik het meteen daar mijn geld het te innen. Fluitje van een cent denk je dan. Niets was minder waar. Het was onmogelijk om geld te innen. De enige oplossing was het via de bankautomaten te doen, maar die zijn helemaal niet aangepast aan rolstoelgebruikers. Binnenin mocht ik ook niet gaan want het loket binnen is alleen voor zelfstandigen. Daar zat ik dan met mijn mond open.
Vroeger kon men aan de balie de financiën regelen. Een tijdje daarna was dat afgeschaft en kon dit alleen binnen in de bank zelf. Nu kan ik dus helemaal niets doen!
Aan de bankier vroeg ik wat er nu moet gebeuren. Maar zij wist meteen geen oplossing het probleem. Ze stelde het voor om het aan de bankdirecteur te melden maar meer kon ze niet doen.
's Avonds lag het probleem nog steeds op mijn maag. Het zo laten was geen oplossing. Het kan voor even, maar ooit moet ik weer geld kunnen afhalen of innen... Dus begon ik een klachtenbrief te schrijven. Toen het af was bedacht ik dat mijn stem niet luid genoeg zou zijn. Ik had een vertegenwoordiger nodig zodat ik au sérieux genomen word. 
VFG had ik gecontacteerd omdat zij opkomen voor de rechten van gehandicapten. Die hebben mij doorverwezen naar Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding. Zij stelden voor om klacht in te dienen bij de bank. 
Onlangs heeft de bank heeft laten weten dat zij met een onderzoek zijn gestart... Ik ben benieuwd hoe dit verder verloopt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...