Roeien met de riemen die we hebben

Maandag ochtend kreeg ik slecht nieuws te horen. Een van mijn dossierbeheerders werkt nl. niet meer bij Onafhankelijk Leven. Dit was een slag in mijn gezicht omdat de persoon de enige was die me kon begeleiden met de hulpmidden en met verbouwingen van het appartement.
Gelukkig kon ik enkele zaken bijeen puzzelen door in mijn mails te gaan zoeken. Ha! Mijn mailtjes-gedrag werpt zijn vruchten af!
Maar ja, ik zit nog steeds zonder een hulpmiddelen-coach! En ik heb net gehoord dat de directie van Onafhankelijk Leven geen vervanger gaat zoeken. Dit is allemaal goed en wel, maar ik vind wel dat dan ze al de mensen die met die coach hebben gewerkt, moeten doorverwezen worden naar iemand die vanuit een neutraal standpunt de mensen kan helpen. 
Aan de andere kant is er ook de ergotherapeut van de MTD kan helpen. Ookal hebben die mensen goede bedoelingen, maar ik wil voorkomen wat 10 jaar geleden gebeurd is met mijn PAB-budget. Ik heb eens opgeteld en ze waren me eigenlijk 20.000 euro verschuldigd omdat ik niet wist wat er mis mee was. Het gaat daar niet om dat ik geld terug wil, maar ik zo'n situatie voorkomen voor mijn hulpmiddelen.
Momenteel kan ik wel op mijn eentje verder, maar ik zou toch graag iemand willen hebben voordat mijn dossier wordt ingediend...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...