Refertelijst

De refertelijst is een lijst met allemaal goedgekeurde hulpmiddelen/aanpassingen waarvoor men een teugbetaling kan krijgen.
Elk categorie wordt nog eens onderveeld in subcategorieën. Om te weten welke hulpmiddelen men recht op heeft, is het eerst en vooral belangrijk om te weten wat er allemaal nodig is qua aanpassingen en hulpmiddelen. Daarom had ik een gedetaillerde plattegrond getekend van het appartement met alles erop en eraan. Zo krijgt men pas echt een overzicht van welke hulpmiddelen en aanpassingen er nodig zijn.
De MDT bepaalt dan in welke categorie het hoort. Maar dit betekent nog niet dat de goedkeuring er is. Die komt er pas wanneer het adviesrapport ingediend en goedgekeurd is.
Men moet niet alleen weten wat de persoon nodig heeft, maar men moet ook de offertes van hulpmiddel/aanpassingen zoeken om die dan toe te voegen aan het adviesrapport.
Deze fase is de moeilijkste van al. Mijn grootste probleem nu is vooral een offerte vinden van een firma die renovatiewerken doet en met derdebetalersregeling werkt. Hopelijk kent mijn architect er een paar, maar ja ik zal moeten afwachten tot de 26e november, want hij is momenteel op vakantie... *duimen*
Buiten de renovatiewerken moeten er ook hulpmiddelen offertes ingedien worden.
Ervoor was er de advieslijn voor hulpmiddelen van Onafhankelijk Leven die me hierbij kon helpen, maar dat is nu weggevallen. Daarnaast is er nog steeds de Vlibank en/of het advies van de MDT, maar een derde persoon zou echt van pas komen. I feel like an apprentice without master craftsman right now...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...