Opmaken van het adviesrapport

Hier gaan we dan! Eigenlijk ben ik al een week aan het brainstormen, maar ik had nog geen tijd gehad om erover te schrijven.
Vorige week donderdag kwam de MDT bij mij langs voor het opmaken van een adviesrapport. Er werden foto's en afmetingen genomen van de toekomstige woning. Daarna werd dan dieper ingegaan welke aanpassingen er zouden nodig zijn en welke nieuwe hulpmiddelen er nodig zijn.
Dat is nu het moeilijke gedeelte. Ik heb me gebasseerd op een aantal elementen om mijn eigen plattegrond te creëren om een beeld te krijgen van hoe het apartement in elkaar steekt. Hierdoor is het niet alleen makkelijker om te visualiseren waar de hulpmiddelen/meubels moeten geplaatst worden. Maar ook ontdekt men de obstakels die vermeden kunnen worden. 
Een belangrijk gegeven is dat ik nog niet in het apartementje ben geweest. Er zijn teveel trappen waardoor ik niet binnen geraak. Dus het aantal elementen die een rol hebben gespeeld bij het tekenen van mijn plattegrond waren:
  1. Schetsen die ter plaaste werden getekend: Die heb ik niet gekregen, maar ik kon stiekem mee piepen. Daardoor kon ik herinneren hoe de vorm toen werd getekend.
  2. De recenste plattegrond: In de gemeente kan men de plattegrond van het gebouw gratis opvragen. Daarvan kan men al veel afleiden.
  3. Foto's: Foto's zijn een belangrijke onderdeel. Ze geven een duidelijkere beeld van hoe het allemaal eruit ziet. Die heb opgevraagd bij mijn MDT en de toekomstige huisbaas. 
  4. Afmetingen: De afmetingen die werden genomen heb ik opgevraagd. Afmetingen kunnen helpen bij de eventuele plaatsting van meubels enz.  Zo kom men niet tot verrassingen te staan.
Het klinkt misschien raar dat ik zoveel hamster. Maar het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie te verzamelen zodat ik het tot één geheel kan creëren. Zeker wanneer ik nog nooit in de toekomstige woonst ben geweest.
De volgende stap is uitzoeken waar alles geplaatst kan worden en welke oplossingen er bestaan om dat doel te bereiken. Dit zal wel voor een volgende keer zijn, want dat gedeelte ben ik nog aan het uitwerken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...